בניית חנות וירטואלית – הדברים שחשוב לדעת!

השנה האחרונה הוכיחה לבעלי העסקים כמה חשוב להפעיל חנות וירטואלית פעילה. מי שהקים מערכת מכירות אונליין אמינה, המספקת משלוחים לבית הלקוח, הצליח להתגבר על הקשיים שהציבה הקורונה. אז מה כדאי שתדעו לפני שאתם מקימים חנות אלקטרונית? ולמה כדאי שתעזרו לצורך כך באתר אקספרט? כל התשובות במאמר הבא

גם לפני הקורונה, הרכישה אונליין בישראל הייתה במגמת עלייה, אך התקופה שסגרה את כולנו בבית, המחישה כמה משמעות יש לאחזקה של אתר אינטרנט להצלחה של בתי עסק. יותר ויותר חנויות פיזיות עוברות לעבוד עם ממשק של רכישות אונליין, ובכך מגדילות את הקהל שלהן ואת היכולת למכור גם כשהחנות הפיזית סגורה.גם לפני הקורונה, הרכישה אונליין בישראל הייתה במגמת עלייה, אך התקופה שסגרה את כולנו בבית, המחישה כמה משמעות יש לאחזקה של אתר אינטרנט להצלחה של בתי עסק. יותר ויותר חנויות פיזיות עוברות לעבוד עם ממשק של רכישות אונליין, ובכך מגדילות את הקהל שלהן ואת היכולת למכור גם כשהחנות הפיזית סגורה.

חנות וירטואלית או חנות אינטרנטית היא למעשה גם כרטיס הביקור של החנות, שמאפשר ללמוד על בית העסק ועל החזון שלו וכן לדעת כמה שנים הוא פועל ומה הייחודיות שלו וגם אמצעי לרכישה של מוצרים או שירותים אונליין ללא צורך להיפגש, לתאם ולהגיע לחנות עצמה לצורך הרכישה. כל חנות אינטרנטית צריכה להכיל קטגוריות שונות שבהן יש את מגוון המוצרים הקיימים, כולל העלות שלהם. אתר אקספרט הוא אתר חדש שהוקם כדי לקשר בין עסקים קטנים לבין ספקים איכותיים. בתי עסק שמחפשים ספקים או חברות שונות, יכולים להיכנס ל- Expert – ספקים מומלצים לעסקים ולמצוא שם רשימה של חברות שנבחרו לאחר תחקיר ובדיקת חוות דעת, וכך יוכלו לחסוך הרבה זמן והתלבטות בנוגע לספק שאיתו יעבדו במגוון תחומים.

5 דברים שחשוב לדעת לפני בניית אתר

  • קבלת הצעות מחיר – אם ברצונכם להקים חנות אינטרנטית הדבר הראשון שכדאי שתעשו זה לפנות למספר ספקים בתחום. כאלו שיש להם ניסיון בהקמת אתרים ויודעים את העבודה. תוכלו להגדיר את המטרות שלכם ואת מה שחשוב לכם בחנות ולקבל הצעות מחיר להקמה של אתר כזה. כדאי לבדוק מה התנאים כוללים והאם מדובר בהסכם לשנה וגם מה קורה אחרי, האם האתר נשאר שלכם? האם עליכם לשלם ככל שהאתר קיים? מהי החבילה שמספק לכם מי שבונה לכם את האתר?
  • התממשקות – עם אלו מערכות תוכלו להתממשק באמצעות החנות שלכם? האם לאתר תהיה מערכת אבטחת מידע, מערכת לסליקת כרטיסי אשראי ולתשלום בפייפאל? לכל בית עסק יש מערכות שהוא עובד איתן, כמו CRM למשל או מערכת ניהול מלאי – חשוב שהאתר יתקשר עם המערכות האלו ככל שניתן.
  • גמישות ומהירות – חשוב לבדוק תוך כמה זמן יוקם האתר שלכם ולתאם מראש את נושא ההקמה והחומרים הנדרשים ומה קורה אם נוצר עיכוב כלשהו. החברה שבונה לכם את האתר חייבת להיות גמישה מבחינת החנות שלכם ולהתייחס אליכם באופן אישי כך שהאתר יותאם לכם בדיוק. לפני שיבנו לכם את החנות, כדאי לאפיין את הצרכים שלכם, כיצד תרצו שהחנות תראה, איך מתבצעת התקשורת מול חברת האשראי, וכמובן כדאי לבחון את נושא העמידה בזמנים, כדי שלא יהיו לכם עיכובים לא רצויים.
  • שירות וחדשנות – חשוב מאוד לבחון את השירות של החברה שבונה לכם את האתר – מהן שעות הפעילות של התמיכה הטכנית, האם הם מטפלים מהר בתקלות או בקשות. מהם השירותים הנוספים שהם מציעים לכם ומה לא כלול בתשלום. בנוסף, האם חברת בניית האתרים מעודכנת בכל מה שחדש בשוק, מסונכרנת עם גוגל ופייסבוק, האם האתר רספונסיבי, האם ניתן לקשר מוצרים לשיווק שותפים, ועוד.
  • ממשק נוח – תחזוקת האתר לאחר הקמתו גם היא חשובה ביותר. אתם תצטרכו לבצע עדכונים מדי פעם, להעלות ולהוריד מוצרים, לעדכן מחירים, כדאי לבדוק אם אפשר לבצע זאת באופן אוטומטי. חשוב שהממשק שאיתו תעבדו יהיה נוח ויעיל. שתהיה בו אפשרות לראות סטטיסטיקות ונתונים של מכירות ושימושים וכן לבחון מה עובד יותר טוב ומה פחות טוב.

5 דברים חשובים להצלחה בקרב הלקוחות שלכם

  • נושא העיצוב של חנות וירטואלית חשוב מאוד מבחינת הנראות והיכולת למשוך גולשים להישאר באתר ולקבל חוויית גלישה נעימה ואיכותית וכדאי לא להתפשר על זה בעת בניית חנות וירטואלית. כדאי להשתמש בשפה ויזואלית קלה ונוחה, לבצע תקשורת עם הלקוח, להקל עליו את החיפוש ולדאוג שאם הוא לא מוצא את מבוקשו תהיו איתו בקשר בהמשך. תצוגת המוצרים גם היא חשובה ביותר וכדאי שצלם מקצועי יצלם אותם, בייחוד אם האתר עוסק בהזמנה של מוצרים כמו תכשיטים או בגדים. חשוב לתת מענה לכל מה שחשוב עבור הלקוחות ולעמוד בהתחייבויות שלכם.
  • מדיניות האתר גם היא חשובה – כדאי להחליט מראש על נושא המשלוחים ותוך כמה זמן אתם מתחייבים שיגיעו, כנ”ל בנוגע להחזרת או החלפה של מוצרים וכן לבצע מעקב ולקבל חוות דעת מהלקוחות. האמינות חשובה מאוד גם בנוגע לנתונים של הלקוח ופרטי כרטיס האשראי שלו. עליכם לתת לו הרגשה שהוא נמצא באתר בטוח ומאובטח ושהפרטים שלו נשארים חסויים ולא יעברו לגורמים נוספים.
  • הממשק והמעבר בין המוצרים חייב להיות קל וידידותי, במובייל ובדסקטופ. חשוב שהאתר יהיה מהיר ויאפשר לבחון מספר מוצרים יחד, בחירת הקטגוריות שעל פיהן יסודר האתר חשובות גם הן לפילוח נכון של הנושאים ולהתמצאות קלה של הגולשים.
  • תוכן איכותי הוא פרמטר חשוב גם כן עבור הגולשים ולא רק, גם כדי שהאתר שלכם יחשב איכותי בגוגל. כדאי שתייצרו תוכן מקצועי שיכול להקל על הגולשים בבחירה של המוצר או השירות שאתם משווקים. בנוסף, חשוב שהשפה באתר תהיה בגובה העיניים, אך ללא טעויות ושגיאות כתיב ועם ניסוחים ברורים ומקצועיים.

  • שירות לקוחות הוא פרמטר חשוב ביותר להמשכיות של האתר. השירות שמקבל הלקוח לאחר הקנייה, הגעת המשלוח במהירות ובצורה טובה שיוצרת אימפקט ומראה השקעה באריזה ובלקוח. חברת משלוחים תקשורתית ואחראית היא גם נושא חשוב מאוד שעלול ליצור בעיות במוניטין שלכם במידה והמשלוח מתעכב או שהשליח יוצר תחושה לא נעימה אצל הלקוח.

לסיכום, יש הרבה מאוד דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שפונים לחברה שתבנה לכם את האתר, ויש הרבה מאוד מאמצים נוספים לקידום האתר, פרסומו והתקשורת עם הלקוח, אך הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את הספק המתאים ואחרי הבחירה בו כל השאר יקרה בקלות.

Skip to content